czwartek, 3 stycznia 2013

Programy partnerskie to żyła złota


Najlepsi potrafią zarobić ponad 20 tysięcy miesięcznie na polecaniu aukcji internetowych Allegro. Zachęcenie do zaciągnięcia kredytu w mBanku warte jest ponad 2,5 tysiąca. Średni dochód uczestników internetowych programów partnerskich to kilkaset złotych - wynika z raportu Money.pl
Najprościej jest sprzedać książkę - tę papierową albo w wersji elektronicznej. Największe pieniądze uzyskuje się jednak ze sprzedaży produktów finansowych. Zarabianie na prowizji ze sprzedaży cudzych produktów, to dochodowy interes. Na dobrej merytorycznie i chętnie odwiedzanej stronie www, niewielkim nakładem pracy można zarobić miesięcznie kilkaset, a nawet kilka tysięcy złotych. Dla firm, które organizują programy partnerskie, to niedrogi i skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów.
Nieograniczony potencjał

Bet-at-home.com to światowy potentat w internetowych zakładach bukmacherskich. W Polsce ma ponad 15 tysięcy partnerów - na ich stronach można obstawiać wyniki większości ważnych meczów i zawodów na świecie. "Co roku liczba partnerów rośnie o około 30 procent" - podkreśla Robert Raszczyk, dyrektor marketingu bet-at-home.com na Polskę. "Program Partnerski jest bardzo sprawiedliwym modelem współpracy. Daje naszym Partnerom nieograniczone możliwości zarobku."
Niewiele mniejszą liczbą wirtualnych współpracowników może pochwalić się serwis ZloteMysli.pl, oferujący e-booki, czyli książki w wersji elektronicznej. Ofertę skutecznie promuje na swoich stronach ponad 10 tysięcy internautów. "W tym roku przekroczymy próg pół miliona złotych wypłat dla wszystkich partnerów" - podkreśla Mateusz Chłodnicki z Wydawnictwa Złote Myśli. "To jeden z najlepszych i najbardziej opłacalnych sposobów promocji produktów. Płacimy wyłącznie za efekty. Nie wyrzucamy pieniędzy w błoto, jak w przypadku wykupywania kampanii reklamowych za kilkadziesiąt tysięcy złotych, które się zazwyczaj nawet nie zwracają" - ocenia.
Największą polską platformę aukcyjną Allegro.pl wspiera grupa ponad 5 tysięcy partnerów. Firma płaci im w gotówce lub daje możliwość pokrycia zgromadzonymi pieniędzmi prowizji za prowadzenie własnych aukcji. "Z tej ostatniej opcji korzystają osoby, które zarabiają nieduże kwoty. Partnerzy, którzy mają ponad 100 złotych miesięcznie wybierają przelew na konto" - mówi Patryk Tryzubiak z Allegro.
Potencjał programów partnerskich docenia również mBank. "Nasi partnerzy potrafią sprzedawać coraz skuteczniej" - ocenia rzecznik banku Magdalena Ossowska. "Zdarza się, że za jeden wniosek kredytowy płacimy naszym partnerom nawet ponad 2800 zł."
"To trudny kawałek chleba, aczkolwiek atrakcyjny i wart uwagi" - ocenia Michał Jakubowski z EasyCall, największego polskiego operatora VoIP. Doładowania kont i akcesoria do telefonicznych rozmów przez internet sprzedaje na swoich stronach ponad 3 tysiące osób. "Podstawowy warunek, to stworzenie odpowiedniego programu motywacyjnego, który nawet w przypadku tanich produktów będzie pozwalał zarobić partnerowi."
Skuteczność partnerów potwierdzają też wyniki księgarni Helion. Zamówienia ze współpracujących stron stanowiły kilkanaście procent sprzedaży, która w ubiegłym roku wyniosła 5,6 miliona złotych.
Gotówka albo nagrody

Sprzedając książki z oferty księgarni Lideria.pl średnio zarabia się około 200 złotych co miesiąc. Na doładowaniach kont telefonii internetowej partnerzy EasyCall zyskują średnio ponad 100 złotych. Na dochód od 50 do 500 złotych może liczyć sprzedawca zabawek i gadżetów z oferty Toys4Boys.pl.
Z danych udostępnionych przez organizatorów wynika, że w większości programów partnerskich aktywny użytkownik może bez problemu osiągnąć kwotę przekraczającą tysiąc złotych miesięcznie. Rekordziści zarabiają jednak kwoty, które pozwalają żyć tylko z prowizji.
Najaktywniejsi partnerzy Allegro co miesiąc potrafią zainkasować nawet 20 tysięcy złotych. "Ale nie jest to jeszcze granica możliwości" - zapewnia Patryk Tryzubiak.
Rekordzista w programie Bankier.pl sprzedał na swojej stronie wniosek kredytowy, za który zainkasował blisko 4 tysiące złotych prowizji. W rankingu największych prowizji Bankiera są aż cztery osoby, którym udało się uzyskać ponad 2,5 tysiąca złotych prowizji za jeden tylko polecony kredyt.
W okresie urlopów rosną dochody ze sprzedaży imprez turystycznych. "Szczególnie w miesiącach letnich wzrasta zainteresowanie wycieczkami. Najaktywniejsi uczestnicy naszego programu miesięcznie uzyskują wtedy ponad tysiąc złotych" - szacuje Krzysztof Stemach z Travel4U.pl.
Dla partnerów sklepu Koszulki.com najlepszym okresem są okolice Bożego Narodzenia. "W ciągu roku najaktywniejsi uczestnicy dokonują wypłat grubo przekraczających tysiąc złotych miesięcznie. W okresie święta kwoty te są znacznie wyższe" - przyznaje Paweł Klimkiewicz, właściciel serwisu.
Nieco inny model wynagradzania partnerów przyjął NetArt, oferujący domeny i hosting w ramach serwisu Nazwa.pl. Za skuteczne polecenie konkretnej usługi partnerzy otrzymują nie pieniądze, lecz punkty, które mogą wymienić na nagrody rzeczowe. Możliwość wypłaty w gotówce firma wprowadziła dopiero w tym roku. 500 punktów w programie daje możliwość wypłaty 200 złotych, 1000 punktów ma lepszy przelicznik - 500 złotych. "Liczbę punktów niezbędną do wypłacenia nagrody można zdobyć polecając zaledwie jedną naszą usługę - Serwis WWW wraz z usługą CMS" - wyjaśnia Daniel Kotyras, dyrektor ds. marketingu NetArt.
Pomysł na uzupełnienie firmowej oferty
Partnerami są z reguły osoby fizyczne, ale warto odnotować stale rosnący odsetek firm, które w nich uczestniczą. Powód jest prosty - dzięki prezentacji partnerskich produktów można uzupełnić własny katalog produktów czy usług.
Udział firm w programach partnerskich
mBank.pl 40%
Helion.pl 38%
Lideria.pl 26%
EasyCall.pl 20%
Travel4u.pl ok. 20%
Toys4boys.pl 16%
bet-at-home.com 10%
ZloteMysli.pl ok. 5%
"Zabawki z naszej oferty sprzedają na swoich stronach Interia.pl i JoeMonster.pl. Bardzo sobie chwalimy ten model współpracy" - podkreśla Zbigniew Ługowski, prezes Toys4Boys.pl.
Dla organizatorów partnerzy-firmy są cenni również dlatego, że potrafią wygenerować znacznie większy obrót niż strony prywatne. W przypadku bet-at-home.com firmy, które stanowią 10% partnerów, przynoszą aż 50% dochodów z programu. "Partnerzy instytucjonalni często dysponują bardzo rozbudowanym zapleczem on-line" - wyjaśnia Robert Raszczyk.
Największą grupą instytucjonalnych partnerów może pochwalić się mBank. Firmom łatwiej jest sprzedawać produkty finansowe - ich internetowe strony budzą większe zaufanie potencjalnych klientów tego typu oferty. Minimum raz na dwa miesiące bank wprowadza dla nich nowe funkcjonalności i narzędzia promocji.
Porównywalny odsetek ma również Helion - wydawca książek informatycznych. Oferta wydawnictwa doskonale dopełnia ofertę internetowych sklepów ze sprzętem komputerowym i firm świadczących usługi hostingowe.
Banery, okienka, sklepy
Najprostszym sposobem na udział w programie partnerskim jest umieszczenie na własnej stronie banera, który przekieruje potencjalnego klienta do serwisu internetowego z ofertą organizatora programu. Można też zaprezentować tylko wybrane produkty, dopasowane do treści swojej witryny. Model najbardziej zaawansowany to umieszczenie na stronie partnera wirtualnego sklepu z pełną ofertą organizatora. To wymaga już jednak przynajmniej podstawowej wiedzy na temat programowania.
WARTO WIEDZIEĆ:

Firmy uczestniczące w programach partnerskich rozliczają się na podstawie faktur za usługi reklamowe bądź promocyjne. Osoby fizyczne w momencie wypłaty podpisują z organizatorem umowę -zlecenie. Otrzymują też PIT - na jego podstawie muszą rozliczyć się z zarobionych pieniędzy z urzędem skarbowym.
"Najważniejsze jednak, żeby promować produkty zgodne z tematyką strony i nie robić tego nachalnie" - uważa Damian Daszkiewicz, redaktor portalu SkutecznyPartner.pl. - "Agresywną reklamę większość internautów ignoruje, dlatego najlepsze efekty uzyskuje się delikatną sugestię."
Jak podkreśla Daszkiewicz, żeby zarobić, trzeba odpowiednio dobrać program do treści serwisu: "Nikt raczej nie zaciągnie kredytu hipotecznego na stronie o hodowli psów. Program z mniejszą prowizją, ale odpowiednio dopasowany do tematyki będzie znacznie skuteczniejszy."
Zdaniem redaktora serwisu SkutecznyPartner.pl, najlepsze efekty - przynajmniej na początku - uzyskuje się ze sprzedaży tańszych produktów, które sprzedać najłatwiej: tematycznych książek czy e-booków. Zawsze znajdzie się kilka tytułów, na podobny temat.
Wybierając program dla swojej strony warto też sprawdzić jego wiarygodność. Jak wszędzie, również w tej branży można trafić na nieuczciwych kontrahentów. "Jeśli organizator nie podaje danych kontaktowych, nie ma adresu, numeru NIP i REGON, można sobie go darować" - radzi Daszkiewicz.
Przykładowe prowizje i stawki
40% narzędzia i kursy e-marketingu Cneb.pl
30% prowizje od aukcji internetowych Allegro.pl
30% zakłady bukmacherskie bet-at-home.com
30% kursy internetowe Ententa.pl
od 25% statystyki internetowe 7points.pl
25% serwery wirtualne ITL.pl
25% e-booki ZloteMysli.pl
15% odzież dla dzieci e-dziecko.eu
10% koszulki i gadżety Koszulki.com
7% kwiaty Twojekwiaty.pl
od 5% śmieszne zabawki i gadżety Toys4Boys.pl
5% prasa i książki fotograficzne Fotoszop.pl
5% książki informatyczne Helion.pl
5% odzież nieprzemakalna Nieprzemakalni.com.pl
5% książki biznesowe Onepress.pl
5% gry planszowe, RPG Rebel.pl
5% rezerwacje hoteli Turez.pl
5% książki Lideria.pl
4% doradztwo inwestycyjne Bankier.pl
od 3% doładowania kont VoIP EasyCall.pl
3% sprzęt komputerowy Komputerowiec.pl
1% wyjazdy i wycieczki Travel4u.pl
0,7% kredyt gotówkowy mBank.pl
od 50 zł kursy językowe Glossa.pl
50 zł konto osobiste Inteligo Bankier.pl
45 zł otwarcie konta mBank.pl
10 zł zarejestrowanie użytkownika aukcji internetowych Allegro.pl
10 zł bilety lotnicze SkyEurope.info.pl
1 zł 40 gr aktywowanie użytkownika sieci P2P GoD.com.pl
1 zł zarejestrowanie użytkownika systemu porad Eksperci24.pl
od 70 gr dzwonek na komórkę Wapster.pl
10 gr skierowanie na stronę porównywarki Ceneo.pl
1000 punktów* Serwis www + system zarządzania treścią NetArt.pl
5 punktów* zarejestrowanie domeny NetArt.pl
* - 500 punktów można wymienić na 200 zł, 1000 punktów na 500 zł
Aby zmaksymalizować zyski uczestnicy zamieszczają oferty na kilku, bywa że i kilkunastu stronach. Pozwala to szybciej osiągnąć kwotę, która umożliwia wypłacić zarobione pieniądze. Próg minimalnej wypłaty, w zależności od programu, waha się w przedziale od 30 do 100 złotych.
Wartą uwagi metodą, która szybko rozwija się na polskim rynku, jest udział w sieciach partnerskich. Dzięki nim na jednym koncie można gromadzić pieniądze z wielu programów jednocześnie, co znacznie ułatwia życie partnerowi. Polscy internauci mogą korzystać z polskojęzycznych wersji największych światowych serwisów tego typu: TradeDoubler.com czy Zanox.com. Podobne usługi oferują też polskie firmy: Novem.pl, ESCPartners.pl, Partneris.pl czy ProPartner.pl.
Oprócz korzyści, polegającej na tym że prowizje kumulują się na jednym koncie, ważne - zwłaszcza dla początkujących - jest to, że programy należące do takich platform są sprawdzone, wiarygodne i przede wszystkim wypłacalne.
Prognozy i plany
"Zainteresowanie programami partnerskimi będzie coraz większe. Polacy mają coraz więcej pieniędzy, więcej i chętniej kupują. Również w internecie" - prognozuje Damian Daszkiewicz ze SkutecznyPartner.pl.
Na zachodzie doświadczeni partnerzy potrafią zarabiać setki tysięcy, a nawet miliony dolarów. Piotr R. Michalak z Ententa.pl jest zdania, że rodzimym internautom z czasem uda się zbliżyć do tych osiągnięć: "Programy partnerskie w Polsce są jeszcze młode i ludzie dopiero uczą się jak zarabiać, ale spodziewam się, że w przyszłości zarobki będą coraz bardziej rosły" - ocenia.
Potwierdzają to plany organizatorów poszczególnych programów - przyszły rok to dla wielu z nich czas zmian. Grupa Wydawnicza Helion zapowiada uruchomienie w przyszłym roku wspólnego koszyka dla pięciu swoich serwisów. "Powstanie wspólny program partnerski. Zaoferujemy bardziej funkcjonalny mechanizm" - zapowiada Grzegorz Schwarz, dyrektor marketingu GWH. Rozbudowę i zmiany funkcjonowania zapowiadają też EasyCall i Lideria.
Programy partnerskie Money.pl
Portal Money.pl również prowadzi program partnerski dla internautów. Aby raport był obiektywny, nie uwzględnialiśmy jednak własnych wyników w prezentowanych zestawieniach.
Dorobek 1200 partnerów Money.pl potwierdza, że jest to sposób na wysokie zyski. Przeciętny dochód uczestnika to 2100 złotych miesięcznie. Rekordzista zarobił z nami kwotę 50 tysięcy złotych w ciągu jednego miesiąca.

www.money.pl 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz